Dietetyczne placuszki bananowe

Dietetyczne placuszki bananowe

Placuszki bananowe poleciła mi kiedyś dietetyczka. Są lekkie, sycące i zdrowe. Dzieci wprost za nimi przepadają.

Składniki

  • 1 średniej wielkości banan,
  • 1 jajko,
  • 4 łyżki mąki (najlepiej zmieszać różne rodzaje),
  • olej do smażenia (opcjonalnie),
  • dżem słodzony sokiem,
  • owoce według uznania.

Przygotowanie placuszków

1. Obranego banana wkładam do miski, dodaję jajko i 4 łyżki mąki (ja używam 4 różnych rodzajów: ryżowa, kukurydziana, pszenna i żytnia).

2. Wszystko miksuję do powstania gładkiej masy.

Miksowanie składników na placki bananowe

3. Masę wylewam na teflonową patelnie, smażę z jednej i drugiej strony do uzyskania złotego koloru.

Jak zrobić placuszki bananowe?

4. Placuszki przekładam na talerz, smaruję dżemem (polecam dżem Rapsodia 100 % owoców z Biedronki – jest dietetyczny, słodzony sokiem jabłkowym).

5. Na wierzch dodaję owoce według uznania.

Smacznego!

Polecane przepisy